torsdag 1 oktober 2015

Lite blandat, mest jobb!

Nu är skolan igång för fullt och det blir mycket jobb så här i början på terminen. Det märks när jag ser vad jag har tagit bilder på :-) 

Vi har börjat arbeta med jordens utveckling på kulturen, roligt! Guida som jobbar på förskolan har sytt en fin tidslinje till mig som jag är mycket glad över. Jag har med mig kopior av många av dina underbara bilder Cecilia men saknar dina fina föremål. Jag har några saker i alla fall och håller på att samla på mig fler och fler.   





Fina Marianne, skolans grundare, är på besök och träffar min duktiga student Sofie.  


Skolfoto, tagit i farten när vi ändå är samlade, inte det officiella.  Detta är bara F-3:an, i princip dubbelt så många som förra året, roligt! 


Hela huset! 



Barnen Olsson ville ha sin favoritlillkille med på sin syskonfotografering. Jag avstyrde det och tog en egen bild istället. Försökte få Lovisa att ha klänning nu när det var fotografering men eftersom hon har bestämt vad hon ska ha på sig sedan hon var tre år så hade jag inte en chans. 


Jesper vet vad som fångar lillkillens fulla uppmärksamhet :-)



Middag vid stranden med kollega och två studenter, mysigt! 


Storsamling. Här är F-gänget! 


1-3:orna som presenterar sig på engelska. 



4-6:orna som sjöng Hero. 


Går extra bra med handledarsamtal när man tar en eftermiddagsglass på Santini!


I lördags var alla barnen Olsson på Douglas kalas. Efteråt var det trevligt mingel. 


Där var många favoriter! 










I söndags storshoppade Jesper och jag, golfklubbor till oss båda. Sista gången på kursen nu i helgen och då ska vi ut på bana, hjälp! Sedan gäller det att fortsätta träna, träna och träna. Jag tycker det är jättekul och för Jesper lossnade det också förra helgen. 


En liten tur till stranden vill jag ju alltid göra på helgen. Här fick jag med mig mina två yngsta. 






Lite golfträning med nya klubborna. Gick lite si och så men vi ska nog bli kompisar. 



Skolbilder. Full aktivitet. 


Fågelperspektivet. 



Rörliga alfabetet. 


Sofie hade sin sista dag i tisdag och bjöd in till poolparty. Mycket uppskattat. 





Det är ju det där med avsked, vi kommer att sakna henne mycket och hoppas att hon kommer tillbaka någon gång! 

På slutet av veckan har Johan och Jesper varit lite hängiga i magsjuka. Vi håller tummarna att de är på bättringsvägen och att vi andra klarar oss, peppar, peppar! 

Snart helg, njut av den kära vänner. Fick ännu en påminnelse om livets skörhet under veckan och tänker att det enda vi kan göra är att ta hand om varandra och försöka känna tacksamhet och glädje över allt det värdefulla vi har i tillvaron. Kram! 






2 kommentarer:

  1. Ni ser ut att ha det bra! :)

    SvaraRadera
  2. Ja det är bra för det mesta, jag hoppas och det verkar som det är bra hos er också, kram

    SvaraRadera