söndag 18 oktober 2015

Tacokväll och gamla asienbilder!

I veckan har det varit mycket jobb. Utvecklingssamtalstider och då vet i alla fall alla kollegor vad jag menar! Helgen har varit regnig så Gordon sköt upp vår sista golflektion till nästa vecka, väldigt skönt tyckte vi eftersom det öste ner. Istället åkte Johan och barnen på klättring tillsammans med Idela och hennes gäng och en ny klasskompis Saga och hennes gäng. Det togs inga bilder så här kommer några från när vi var där förra gången! Jag passade på att jobba lite och också gå till vårt träningsställe Solinka och träna och simma. Jag avslutade med en stund i jacuzzin, lyxigt! 



På kvällen var familjen Junkka här och åt tacos, trevligt! 

Vilfreds kära vän Enzo var också här! 





Idag har det fortsatt att regna. Under en stunds uppehåll på eftermiddagen hann vi ut på en promenad. Kinesaffären på jakt efter halloweenkläder och sedan glass på Santins gjorde att vi fick med oss alla. 


Här kommer några bilder som mest är tillägnade min kusin Peter. Han och hans Lena ska ge sig ut på en spännande resa mitt i livet. Här kommer några inspirationsbilder till er från Myanmar (Burma), Laos och Kambodja. De är scannade från diabilder så kvalitén är sådär men dock. Upptäckte många av mina andra favoritbilder från Indien, Thailand, Peru, Guatemala, Island mm men det får bli en annan gång. 

Schwedagon pagoden i Myanmar




Övergångsställe


Skolbarn i skoluniform



Vi träffade en fantastiskt trevlig munk. 


och fick följa med på hans studenters skolresa. En upplevelse vi minns, eller hur Ingela och Åsa! 


Kvinnliga munkar har rosa dräkt. 


Fotboll är universellt


Man kan få plats rätt många i en båt.


Pagodaområdet Bagan


Livets träd i Laos. 



Kambodja. 


Ankor Wat








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar