tisdag 22 november 2016

Middag på indiskt tempel!

Förra lördagen hade Rhoni, en kille i vår träningsgrupp, ordnat gemensam lunch vid det hinduiska templet i Lissabon. Det kunde jag förstås inte motstå 😄 Stället kändes verkligen indiskt, det var egentligen bara den indiska engelskan jag saknade. Jag velade om jag skulle ha min indiska dress, kanske var det too much men jag insåg att jag är annorlunda oavsett i sådana här sammanhang bara genom att vara utlänning så en indisk klänning gjorde inte så mycket till eller från. Nyttigt att få känna och det gick fint! 


Rita och Marca


Här förklarar Ronil och Ivo hur allt funkar. 







Det var stark indisk mat, gott!







Ronil hade verkligen fixat allt bra!


Joao och Rita


Miguel och hans fru närmast kameran, jag slänger mig med de namn jag kan ;-)









Templet var tyvärr stängt men det gick att titta in. Det liknade inte ett indiskt tempel. 





Traditionellt FHIT-foto. 





Joao och hans fina son som jag tyvärr inte minns namnet på.


Trots att jag kände mig lite off med språket i början så blev det trevligt. Nyttigt att hamna i portugisiska sammanhang ibland(med viss indisk inspiration), inte så lätt alltid med alla trevliga svenskar runtomkring oss, inte minst på skolan. Den där FHIT-träningen är bra på alla sätt för mig! Jag har nu hyrt in dem att komma och köra ett pass med barnen i skolan, ska bli jättekul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar