söndag 8 maj 2016

Ute på vift!

För några veckor sedan så var jag ju ute på vift. Jag åkte först till Sverige och hälsade på min mamma och syster. Här är en bild på min fina mamma när hon var här nere för någon månad sedan. 


Mamma lovade pappa att köpa fortsätta att köpa rosor varje vecka, vackert! 


Det var simtävling både på lördagen och söndagen, heja bröderna Kling! Linus var först ut. 



Promenad längs Växjösjön och lunch på stan, mysigt! 


Sedan var vi och pratade lite med pappa. Det är så fint i minneslunden där han ligger och jag blir varm i hjärtat av alla vackra blommor! 



Bästa Anna hade bjudit in till grillunch, så underbart att träffa er alla fina tjejer och även Johan och Marcus med flickorna som bonus!  




Vill man så går det, en sväng till finaste Linda fick jag också till. Tog dock inget foto så här fick det bli en bild från i julas tror jag. Lovisa var inte med utan var hemma och gick i skolan även om man kan tro det eftersom hon dyker upp på diverse foton. 


Därefter hem till bästa syster Yster med familj. Tog inga bilder där heller utan här blir det från när de var här i förra sommaren. Vi hade en mysig kväll, härligt att ses! 


Ännu en bild från förra sommaren, ett glatt och fint surfgäng. 


Det var rätt känslosamt att vara hemma även den här gången. Förra året när jag var hemma vid den här tiden och skulle göra motsvarande uppdrag så sa jag adjö till min pappa. Ett fint och vackert avsked men så sorgligt och alldeles för tidigt. Älskade pappa, åh vad vi saknar dig! 


Sedan var det dags att åka till Kastrup igen, jag var där fyra gången den här vändan. Flyg till Trondheims flygplats, flygbuss till Trondheim Centrum, buss till Orkanger och där blir man sedan hämtad av bästa Merete. Tar längre tid att ta sig till Lökken än till Lissabon.  


När jag åkte hemifrån hade vi precis haft en stranddag, här låg snön fortfarande kvar på sina håll och barnen skulle ha skiddag. Kändes rätt overkligt. 


Handledning, utbildning i hur man använder montessorimaterial och hur man kan tillämpa montessoripedagogik i praktiken ägnade jag tiden åt på Lökken, intensivt och lärorikt. 






Malmö Högskola och matematikundervisning på montessoriutbildningen var nästa stopp. Det är alltid rätt nervöst, det är lite speciell situation att undervisa vuxna och det är mycket på kort tid men det gick hyfsat bra i alla fall. Studenterna verkade nöjda. 


Här är en bild från förra året. Räkneormen, det såg ut ungefär på samma sätt det här året :-)


Extra roligt var att Carolina, som har varit på två praktikperioder hos oss, nu går kursen. Här är hon på bild i Portugal. Bara att inse att jag är flitigare med kameran hemma eller kanske det beror på att det är så mycket annat när man är iväg....


Jag och Linda I kör tillsammans, Linda har det sensoriska och jag matten. Bästa Linda får också vara med på en Portugalbild :-)


Myskväll hos finaste Bodil med god mat och dryck, lyxigt efter två intensiva dagar på högskolan! Bodil tror att jag klarar mer saker än vad jag själv tror och hon lyckades nu övertyga mig om att jag ska anta lite nya utmaningar som går att kombinera med nuvarande tjänst och sköta på distans. Spännande! 


Vill man så går det eller hur var det? På väg till Helsingborg så hoppade jag av tåget i Landskrona och fick till ett möte med bästa Anna, så mysigt. Bilden är från i somras, hamnen i Oerias. 


Sista natten sov jag hos finaste Åsa. Vi var och kvällsshoppade på Maxi, jordgubbssylt, mannagryn, plopp, dammsugare, schweizernötchoklad, svenska tidningar, ja ni vet hur önskelistan brukar se ut :-)  Bilden från förra våren vid poolen.  



Flyg hem och mysigt mottagande av bästa gänget. Vilfred var inte helt nöjd med att jag inte varit hemma på hans födelsedag men jag blev förlåten som tur var. Skönt att vara hemma! Jag är tacksam över att jag hann träffa min fina familj och många fina vänner! Till alla er som jag inte hann träffa denna gång så hoppas jag att det blir tillfälle i sommar! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar