söndag 8 maj 2016

Blomsterarrangemang!

För någon månad sen så hade vi en afterwork hos en mycket duktig pensionerad florist. Hon visade och berättade hur man gör enkla men snygga blomsterarrangemang. 





Det är inte min starkaste gren men det var faktiskt väldigt roligt och jag är mycket stolt över mina två blomstergrupper, allas blev faktiskt jättefina, även mina :-)



I skolan introducerade vi världsreligionerna för F-3:orna. Lisa och jag tog Johan och två studenter till hjälp. 




Vi deltar också i den stora läsutmaningen. VM i läsning med de andra utlandsskolorna. Ett mycket trevligt projekt och något som ni kära lärarkollegor skulle kunna köra hemma. Hör av er om ni vill ha inspiration till upplägg!  


Johan och barnen hade idrott på stranden. Jag följde med ena gänget ner och hämtade hem det andra. Här är mellanstadiet. 





Och här är lågstadiet. 


Som en del av läsutmaningen så läste vi Bröderna Lejonhjärta. En älskad bok av många, inte minst här i familjen Olsson. Vi använde Johans fina brev som han skrev till LMG-barnen i samband med årsdagen av Astrids 100-årsdag. Alla blev mycket imponerade av att Johan faktiskt har fått svar från självaste Astrid om vad som hände sen, när Jonatan och Skorpan hoppade och kom till Nangilima. För den intresserade så finns svaret och alla våra och övriga världens läsfixarlektioner här: Läsutmaningen 2016  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar