söndag 15 november 2015

Barnvaktshelg och kastanjefest!

Var var barnen då när vi båda var borta? De var här hemma tillsammans med Pernille, en norsk tjej som undervisar dem i musik på skolan och som vi alla tycker så mycket om! 

De hade varit på Jespers träning och ätit glass på Santinis på hemvägen. 


De hade varit på stranden och ätit lunch på Windsurfer Café. 





De hade badat i poolen! 


Ätit hemlagad pizza på balkongen! 


Spelat tennis! 



När vi kom hem så var dessutom Lovisas vanligtvis så kaosiga skrivbord så här fint! 


Och till Johan låg det blommor och en farsdagspresent och väntade på köksbordet! 
Älskade barn och bästa Pernille! 
Tack också till familjen Jakobsen och familjen Junkka för fin support!


I veckan har det verkligen varit toppenväder här hos oss. Sol och runt 25 grader. Så underbart! 




Det blev bild ute. 


Och teknik. Här håller Johan och barnen på med lyftkraft, block och talja. 



Här är Johans slöjdsal. För att vara på en sådan här liten skola så är den välutrustad och fin. 


Glada vinnare i läslovets läsutmaning fick varsitt presentkort så här ska beställas nya böcker. 


I fredags hade vi kastanjefest på skolan. 


Kastanjer är inte min absoluta favorit men med gott vin till så funkar det! 


Det märks att vi är fler på skolan nu. Det var en himla massa folk. Roligt! 


På hemvägen tog jag strandhållet. Försöker göra det så ofta jag kan, lite längre men så underbart vackert! 



I lördags var vi och spelade golf. Vädret var absolut bättre än spelet den här gången. Men Jesper lyckades få till en birdie så den lever vi alla på!


Balkonghäng! 


Lovisa hade hemmamatch den här helgen. 


Supportrarna. 


Fotbollstjejerna. 


Jag tog strandhållet hem efter matchen :-)



Idag har jag jobbat lite inför nästa vecka då jag ska till Norge och Malmö Högskola. I Norge handleder jag en norsk montessoriskola och på Högskolan ska jag examinera studenterna i montessorimatematik. Det är två roliga och utvecklande uppdrag som jag gör under en vecka per termin och då funkar det trots att jag är i Portugal. Jag åker redan på fredag för att få en efterlängtad helg i Småland med mamma och syster med familj. 

Gänget var och spelade padel och sedan blev det ett kallt dopp. 


På eftermiddagen gick vi ner till hamnen och åt en sen lunch. 





Nu är vi redo för en ny vecka! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar