söndag 12 februari 2017

Brunch, träning, återhämtning och skola.


Senaste veckorna har det mest varit sjukdomar och regn tänkte jag när jag skulle börja skriva och visst, det  har varit både en massa regn och sjukdomar (förkylningar och magar som har krånglar går runt i familjen). Men lite annat har också hänt visade det sig när jag tittade igenom bilderna sedan förra inlägget! Så här kommer både regn och sol, det som är livet!

Jesper och jag tog en afterschoolglass på Santinis. Gott och mysigt att vara på tumanhand ibland!


Denna älskade strand! Försöker ta en promenad även de dagar jag inte riktigt orkar eller har tid. 


och i alla väder! 



I skolan arbetar vi med världsdelarna. Helene hade passande nog finbesök från USA när vi arbetade med Nord- och Sydamerika. 



Vi har också arbetat med Asien....


Då kom Cathrine och hade yoga med barnen, jättekul. Cathrine är den som också har den yoga som jag går på en gång i veckan. 










Guida kunde hjälpa oss och berätta om Afrika där hon har bott i många år, jätteintressant och spännande! Varmt tack Guida! 


Alla dessa avsked, en del av vår vardag men jag vänjer mig aldrig riktigt. 




Johan hänger med på de flesta av barnens träningar men på fredagar så krockar Jespers och Lovisas träning så då blir det min tur. Jesper tränar nu med de lite äldre och huvudet längre så han behöver lite pepp. 


Förra lördagen sken solen så då blev det träning för Helene och mig. Den här helgen har det blivit inställt både på lördagen och söndagen pga dåligt väder. Nackdelen med att träna på stranden men när det är fint så är det helt ljuvligt.  



På söndagen var vi på Villa Italia och åt brunch men det var mer som lunch tycker jag. Helene och jag hade gett det till Hanna i födelsedagspresent. Det var gott och lyxigt. Vi var där kl 12.30 när de öppnade och var kvar till 15.30 när de slängde ut oss. Vi hade lätt kunnat vara kvar några timmar till, vi hade varken ätit eller pratat klart :-) 




















På kvällen tittade vi på Mello. Helene och jag var fortfarande mätta men lite gick det ner av Johans goda mat. 



På lördagen hade Lovisa match. 


Det finns inte så många tjejlag så de fick spela mot ett betydligt äldre lag. Några av spelarna i andra laget var mammor till spelare i Lovisas lag. Kanske dags för en comeback? Det blev ganska jämnt så alla var nöjda och glada. Jag cyklade fram och tillbaka så jag var också nöjd förutom att det var rätt mycket längre än vad jag hade tänkt mig. 





Vår bästa Marianne var och inspekterade köket. förra veckan. Jag tror hon var nöjd både med det och kocken. Jag är i alla fall väldigt nöjd. Maten är fantastisk! 


Det känns som om man går på restaurang varje dag var det någon av lärarstudenterna som sa. Jag håller med! 




Regniga dagar har det också varit, en hel del. Här simmar vi fram till tennisen. 



Vi har många barn i F-3 och har fått ett nytt rum så att alla ska få plats. Det är vårt fina läsrum och det invigdes med pompa och ståt och fick det framröstade namnet "Drakens håla". 



Den yngste i gruppen fick klippa bandet. 




Visst blev det fint! 



Helglunch på Gutsy. Lite oklart vilken dag. 



Kvällspromenad efter jobbet!







Afterwork hos Susanne, det vet jag i alla fall att det var i torsdags, trevligt! Tack! 


Många nya ansikten. Lärarstudenter och ny personal. 




Den här helgen har det mest varit sjukdomar och återhämtning. Både igår och idag så regnade och blåste min strandträning bort. Kanske bra för mig som har varit förkyld hela veckan. Vilfred hostar och hostar medan Jesper är helhängig. Johan är på benen igen som tur är och Lovisa är piggast i familjen och på Bouncekalas. Jag och Johan ska gå på 50-årsuppvaktning om en stund, det ska bli trevligt. 
Hur ser er söndag ut? 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar