lördag 21 januari 2017

Skola och helg!

Skolan startade efter jullovet med full fart. Nytt kök, ny kollega till Johan, ett helt gäng med nya barn och ändrade scheman. Tur vi är flexibla och gillar utmaningar! Vi är nu 27 barn i F-3:an, när jag började på skolan för 2,5 år sedan hade jag 9 stycken varav två var mina egna. Här hälsar vi de nya barnen välkomna! 


Idrottslektion! 


Några våghalsiga tog sig ett premiärdopp nu i mitten av januari, det var inte varmt kan jag försäkra! 


Häftigt att kunna ha lektion ute i januari! 



Vi gick ut hårt och inledde kulturen, vi ska arbeta med världen, från världsdelarna via länder och ner på närmiljön här i Lissabon/Carcavelos. Det ska bli jättekul! Vi inledde med att ge barnen en överblick över det vi ska arbeta med och gjorde det genom en liten teater. 







På lördagsträningen fick jag med mig både Helene och Pernilla, roligt! Vädret är nu kallt inne och varmt ute i solen. 


När jag kom hem och väckt gänget hemma så gick vi på utflykt till stranden i Parede. 

Jag tycker fortfarande det är häftigt med citronträd och clementinträd(och apelsinträd fast de var inte på bild här). 


Den är betydligt mindre och lite mer stenig än än vår strand men väldigt mysig!  



Vi åt på ett jättetrevligt ställe där, längst till vänster på stranden. 


Kallt inomhus men varmt i solen som sagt! 









 



På söndagen hängde Hanna med på träningen, kul! 



Hanna hade sina fina supportrar med sig! 


Helene spelade tennisturnering så vi gick och tittade på när hon vann den! Härligt Helene! 




Sedan sen lunch! 


I veckan har det varit ovanligt kallt, så pass att man fick ha mössa på inne om man ville. 


Nya köket innebär att Christian gör ännu godare mat, så himla lyxigt att ha en egen, riktig kock. Det är som att gå på restaurang varje dag! 


Oceanien och Antarktis denna kulturonsdag! 






I fredags åt barnen innan respektive fotbollsträning(Jesper och Lovisa) så Johan och jag passade på att gå ut och äta sushi på tumanhand, mysigt och välförtjänt efter att båda hade stått och frusit vid olika fotbollsplaner.  



Dagens träning! 

  
och vyn på hemvägen, på cykel. 


Dagens utflykt blev Bounce, Jespers favoritställe! 


Sackarias och Franscisco var också med, kul! 


Lite nya tips från instruktören. 


Jesper har blivit jätteduktig! 


Visdomsord från Bounce! 


Lunchstopp! 


En eftermiddagspromenad är aldrig fel! 



Ha en fortsatt fin helg kära vänner! 








2 kommentarer:

  1. Oj vad många elever! Och vad avis man blir på er skolmat haha... Det var gott redan när jag var hos er, tyckte jag... :) Bounce låter hur kul som helst! Tror de har nåt liknande i Västerås nu, bara massa studsmattor...

    SvaraRadera
  2. Ja, det är många nu, jättekul! Maten är toppen, lyxigt med egen kock och nu har han dessutom ett modernt kök så maten är fantastisk! Ni får komma och luncha här när ni kommer ner i sommar, kram

    SvaraRadera