söndag 5 mars 2017

Karneval, semlor och akrobatik!

Även här blir det ibland stressiga perioder och mycket att göra. Det gäller då att komma ihåg att andas och ta en paus ibland, gärna tillsammans med mannen i mitt liv <3


Familjen N kom och skulle stanna i knappt två månader men de trivdes så bra att det blev drygt tre :-) Det var vi glada över!  Här spelar jag mitt livs första paddelmatch, vilket var lite nervöst men jättekul! Jag förstår alla er som är bitna och längtar redan efter nästa gång jag får spela! Johan är duktig förstås så det blev en oväntat jämn match och nästa gång så slår vi er! 


Tacomiddag blev priset! 


Vår nya kollega Annika tyckte att vi skulle införa fika på våra måndagskonferenser så inför karnevalslovet tyckte jag det passade bra med semlor. De blev jättegoda. Idag ska vi fira sista dagen på karnevalslovet med en ny omgång. Vilfred var sugen och fick ingen sist.  




Jonas utbildar oss, tack! 


Allahjärtansdag <3


Lovisa hade googlat att göra egen lavalampa och genomförde experimentet, påhejad av lillebror och pappa. Det blev häftigt! 



Afterwork på stranden är aldrig fel! 





I veckan hade vi besök av Teresa som har gått på skolan när hon var liten och hennes kille Jack. De arbetar som akrobater runt om i världen och vi på skolan fick ta del av deras kunskaper. De hade workshops med barnen under veckan och resultatet visades upp på Karnevalsfesten, så lyckat! De var verkligen superduktiga, både på akrobatik och också på att lära ut roliga konster till barnen. Barnen  fick prova och göra sånt som jag aldrig hade vågat låta dem göra och de fixade det galant! 
















Efter barnens uppvisning så hade Teresa och Jack en uppvisning, så duktiga! 







Pippi och Batman måste vara de finaste vännerna en kanin kan ha! 


Jag köpte kanindressen när vi var på konferens i London och sa att jag skulle ha den på Karnevalen. Det hade jag definitivt förträngt om jag inte blivit påmind, tack Helene!  Ja, ja, vad gör man inte, ett par i familjen tyckte det var lite pinsamt medan någon var stolt över mig, både för att han tyckte jag var fin och för att jag vågade! Behöver nog inte precisera vem som tyckte vad :-) 


Liten afterwork även denna fredag, härligt med lov! Nästa fredag tar vi det igen, för alla fina kollegor som vill hänga på! 



Träning, packning och fix inför lovutflykten fyllde lördagen, samt Mello förstås! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar