tisdag 4 oktober 2016

Skola, besök och Swea!

Vardagslivet rullar på. Här kommer några skolbilder. Vi är många på skolan nu! Den våren när vi var nere på anställningsintervju så var det totalt nio skolbarn. Nu är vi några fler......

Här är hela fina gänget!


Helenes och mitt gäng! 


Johans och Susannes gäng! 



Jespers gäng! 




Bästa Marianne, grundaren av skolan, var på efterlängtat besök. Så härligt att se dig! 


Johan och ett av många charmtroll på förskolan. 


Familjen Olsson in action. 





Johan hjälpte Jonas med en guidning i Lissabon. Här är vi på rekartur. Lissabon är en verkligen fantastisk stad, passa på att komma hit du som inte varit här! 


Camilla, konstnären som har gjort bilderna i Mouraria, se inlägget från foodwalken Taste of Lisboa 
Hon ställde glatt upp på en bild!


I tisdags var det sista dagen för mina två studenter. Den ena hade besök och åkte vidare ner till Algarve. Den andra, Emilia, hängde först med på yoga...


och sedan middag på stranden, mysigt! 


Vackra blommar får jag njuta av varje dag när jag går hem från jobbet. Det är så lyxigt att vi alla kan gå till och från jobbet/skolan. 


Förra fredagen var jag med Filipa och firade hennes födelsedag. Det var mysigt även om Ibsens "Vildanden" på Nationalteatern låg skyhögt över mina portugisiska språkfärdigheter, jag fattade helt enkelt ingenting. Jag tog inga bilder så här kommer en annan bild på Filipa, från foodwalken. 


Vi har också haft fint besök av käraste Pernille och Emma under veckan. Härligt att se er igen flickor! Gamla bilder även på er/dem. 



Föräldramöte hade vi förra måndagen. Förutom att det serveras ost och vin så är det sig rätt likt. 


Igår hade vi Sweamöte för oss som är yrkesverksamma, vi var på skolan. Trevligt även om vi Londonresenärer var lite slitna. London får ett eget inlägg. 




Mita är ordförande i Swea, Lissabon. 



Imorgon, onsdag, är det Dia de Republica och helgdag här i Portugal. Den känns synnerligen läglig! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar