onsdag 11 oktober 2017

Helenes firande, på andra sidan Tejo

Det har varit lite hektiskt på sistone så här kommer ett inlägg från början av terminen. Det är ett bra tips så jag tar med det här på bloggen även om det var ett tag sedan.

Vi firade Helene med en mysdag på andra sidan Tejo. Vi tåg båten över, går fint att åka på det vanliga tågkortet och kostade under 2 euro tror jag. Väl där följde vi floden Tejo och njöt av utsikten av Lissabon på andra sidan. Så vackert, jag älskar Lissabon och känner att jag måste ta mig en tur in dit snart, nu när värsta turistströmmen borde vara över. Först är det ganska övergivet där längs floden men efter ett tag kommer man fram till två jättemysiga restauranger, precis vid flodkanten. Om man vill kan man ha badkläder med sig och ta sig ett dopp innan eller ja, för den delen efter maten. Vi åt på den andra restaurangen, men både såg jättetrevliga ut. Vi hade inte badkläder med oss så innan maten fortsatte vi en bit till och åkte hissen upp till stadsdelen där uppe, det kostade 1 euro och då fick man åka ner också för samma biljett. Det var fin utsikt och mysigt där uppe också så det kan också rekommenderas.





Utsikten efter hissturen. 











Maten var jättegod, inte billigaste prisklassen men inte jättedyrt heller. 











Chokladmoussen var god, viktigt för helhetsintrycket! 















Det fanns också en mysig huvudgata med många restauranger och affärer. 
En väldigt trevlig utflykt i bästa sällskapet <3

Vi i familjen har ju också varit över på den här sidan. Om det kan du läsa här: Utflykt till andra sidan Tejo med familjen





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar