måndag 30 oktober 2017

FHIT-träning

På tisdagskvällar och på lördag- och söndagsmorgonar njuter jag av att få gå på FHIT-träning på stranden. Njuter är kanske lite att ta i, eftersom det är galet jobbigt för det mesta men så underbart när det är genomfört och vackrare miljö får man leta efter. Träningsvärken sitter i lagom till det är dags för nästa träning. 
Är du här i Portugal och vill prova? Gå in på deras hemsida och anmäl dig! 
På helgerna är det gratis och man får till och med vatten, på vardagarna kostar det 4 euro per gång och man betalar när man anmäler sig till veckans träning. Hur smidigt som helst! En extra bonus är att jag får träna på portugisiskan samtidigt även om tränarna är väldigt omtänksamma och översätter till engelska när det behövs. Även med de andra som tränar blir det ofta tillfälle att öva på portugisiskan, vilket är väldigt bra! Jag vet inte var gränsen går för vänner men här har jag i alla fall några portugisiska bekanta samt några svenska vänner som också är flitiga eller hur kära Helene, Anna och Pernilla! 

Tränarna är jätteduktiga och min absoluta favorit är Rita. Så himla duktig och proffsig, häromtisdagen var vi bara fyra stycken och hon var ändå så positiv och peppande att jag inte kunde låta bli att ta ut mig till max. Så ung men ändå med pondus och stort kunnande, häftigt! 

Jag klarar det inte varje vecka men siktar på tre FHIT-träningar i veckan, ett yogapass med bästa Cathrine och minst ett padelpass. Så länge jag håller mig till någorlunda samma underlag så är hälsenorna nöjda. Hade gärna velat jogga lite också men är just nu nöjd över att jag inte har ont i hälsenorna(peppar, peppar) och vågar inte chansa.  

Jag, Johan, Helene och Susanne har börjat spela padel varje torsdag med instruktör. Jättekul och fördelen när man börjar med en helt ny sport och helt från noll är att vi blir bättre för varje gång, verkligen en jättekul sport! Barnen tycker också att det är skoj så ofta kör vi en familjepadel också. Roligt! Snart kommer vi inte ha en chans, Johan och jag, eller kanske Johan kommer hålla ett bra tag än, han är rätt vass faktiskt! 

De flesta av de fina träningsbilderna har bästa Miguel tagit. Muito obrigada Miguel! 























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar