söndag 12 april 2015

Minigolf, stranden och trädbana!

Som man kan vänta sig i ett land där utesäsongen är lång så finns här många utomhusaktiviteter. Vi har hittat till en mysig park (10 minuter med bil) där det finns en massa fotbollsplaner, tennisplaner, landhockey, möjlighet att paddla kanot och spela minigolf. I lördags så provade vi på det sistnämnda. Kanske inte de bästa banor vi spelat på men det var gratis och de första vi har hittat här så vi var nöjda. 


Idag gick jag och Lovisa ner till stranden före övriga gänget. Lovisa börjar bli duktig på att åka waveboard och det funkar bra att åka på strandpromenaden. 




Vattnet är dock isande kallt så det blev bara att doppa fötterna. 


Här är det nyklippta bröderna Olsson. Inte så bra som när mormor gör det men ändå rätt ok tyckte de.



I anslutning till ovan nämnda park så fanns det också en Adventure park med trädklättring. En mindre bana för de som är under 140 cm och en större för dem över det.


Lovisa och Vilfred gav sig på den lilla banan som var nog så häftig och högt upp i luften för att jag skulle vara lite nervös. 






Johan och Jesper gav sig på den stora banan som var jättehäftig och en verklig utmaning. 





Tro inte att vi bara har gjort roligheter. Vi har också handlat, städat, tvättat och jag har jobbat en del. Jag har bla med hjälp av ett par andra manus skrivit ihop ett manus till Mio min Mio som är vårterminens teaterprojekt. Det var rätt mycket mer jobb än vad jag hade tänkt men nu är det i princip klart. Har någon förslag på lämpliga sånger, förutom Mio min Mio så tar jag gärna emot det.  Jag har också fixat lite inför nästa veckas montessoritur norrut, först till Norge och sedan till högskolan i Malmö. Den här gången blir det också ett Smålandsbesök för att träffa nära och kära, vilket jag ser fram emot väldigt mycket. Innan dess ska vi trampa igång efter ett härligt lov och jag ska förbereda på jobbet så att allt flyter på fint även om jag är på vift. Tack för fina kommentarer, det är roligt att veta vem som läser och att få lite positiv feedback. Sköt om er, kramar Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar