fredag 5 december 2014

Sverige- och Norgeresa

Det har varit intensiva veckor, inte minst förra veckan när jag var i Norge eller närmare bestämt i Lökken som är en liten by ca 2 timmar söder om Trondheim. Där är jag en av flera svenska handledare på en norsk montessoriskola vilket är väldigt lärorikt och roligt! Jag kom sent på söndagskvällen och åkte vidare sent onsdagskväll.





Sedan åkte jag till Lund och passade på att hälsa på på gamla skolan, Lmg. Där blev jag varmt mottagen av både barn och vuxna. Jag fick många kramar och också med mig brev och presenter till Jesper, Lovisa och Vilfred. Vi är alla mycket tackasamma! Tog visst inga bilder i Gula, tänkte nog att det var min klass så jag var där och fick träffa alla medan jag fick fota i barnens klasser. 







Sedan jobbade jag tre dagar på Malmö Högskola med examinationer i montessorimatematik. Det är också väldigt intensivt och roligt! Det gick fint och studenterna verkade nöjda. På grund av flygstrejken på TAP så var jag social både på lördagkvällen och söndagen innan det bar hemåt på måndagen, med en nyinköpt resväska fylld med ostbågar, jordgubbssylt, skruvar, böcker, lucianattlinnen, glitter och tidningar. Då var det mysigt att vara tillbaka hos mitt gäng igen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar