onsdag 1 november 2017

Lissabon, FN-dagen och SUF-VM!


Nu har vi flyttat närmare Santini igen, världens godaste glass! Vi har på en månad lyckats äta fler glassar än på hela förra året. 


Familjepadel, jättekul! 


Förra helgen hade vi trivselkväll med jobbet. Vi åkte in till vårt älskade Lissabon. I vardagen så blir det inte alltid av att vi åker in men varje gång vi är där så tänker jag att vi måste åka in oftare. Det är verkligen en vacker och trevlig stad, särskilt när det inte är alltför mycket folk utan att man får plats att strosa runt och upptäcka och uppleva. 


Vi var först på ungdomarnas paradis, Park bar. Fin solnedgång och mycket folk. Vi känner oss rätt ungdomliga så vi tyckte det gick bra! 





Sedan var vi på Pharmacia, en restaurang i anslutning till ett apoteksmuseum. Miljön var utifrån det, kanske mer festligt än prisvärt men roligt att ha provat. Trevligt var det i alla fall! 



På skolan firade vi FN-dagen med teater utifrån barnkonventionen.

Jag tog också tillfället i akt och berättade om Intact Special school. 
Mer om Intact kan du läsa här: Intact




Det är ganska precis 20 år sedan jag var i Trichy första gången och träffade Thomas och de handikappade barnen på Intact. Jag är så innerligt glad över det mötet, det är en så värdefull och viktig del av mitt liv. Det förtjänar ett eget inlägg som kommer snart! Några bilder kommer här! 






I fredags var det som sagt Halloweenfirande på skolan. 


Efter en härlig och intensiv dag och efter ett utvecklingssamtal så gick Helene och jag i riktning mot Cascais. Vi stannade till på en mysig restaurang för vätskepaus, sedan tog jag tåget hem till mitt gäng och Helene fortsatte till Cascais. Skön avslutning på en intensiv period. Jag tror och hoppas att det blir lite lugnare nu efter lovet. 



I skolan har det varit full fart. Här har vi SUF-VM i friidrott, en tävling mot de andra utlandsskolorna. Vi hade en härlig dag, fint väder och glada barn! 











Johan och mellanstadiebarnen var på studiebesök på Gladan, svenska flottans utbildningsbåt, som gästade Lissabon. Det var mycket uppskattat! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar