lördag 25 juni 2016

Båtutflykt på Tejo!


Mina facebookvänner har redan sett bilderna på årets sommarpresent från skolan men här kommer de också på bloggen. Jag vet att jag har några norrländska läsare och några som är allmänt intresserade av Portugal. Den här båtturen kan jag varmt rekommendera för alla som har möjlighet. Det var jättemysigt. Det går båda att hyra båten för hela sällskap som vi gjorde eller att boka in enskilda platser. Det sistnämnda tror jag kostar 45 euro för två timmar. Deras hemsida hittar du här: Leaoholandes.com











Johan är ju båtbyggare i botten och stortrivs på sjön. 









Dryck och lite snacks serverades. 


Häftigt att se staden från den här sidan. 























Varmt tack för en jättefin sommarpresent!


2 kommentarer:

  1. Åh så glad jag är över att hitta din blogg:) Vad underbart det ser ut i Portugal:) Vi är en svensk familj som drömmer om att flytta söderut:) Tänkte höra med dig om du tror man har chans att få jobb just i Portugal som förskollärare (studerar) och elektriker :)?

    Mvh Martina (martina87fors@gmail.com)

    SvaraRadera
  2. Hej, roligt att du har hittat hit! Nu är vi tillbaka från Sverige så nu blir det bilder från Portugal igen! På Svenska skolan i Lissabon har vi förskola också så där behövs ibland förskollärare, håll utkik på skolverkets sida för utlandstjänster och du kan också skicka ett brev till rektorn att du är intresserad. Det finns många svenska här som säkert skulle uppskatta en elektriker så ta chansen!

    SvaraRadera