söndag 19 oktober 2014

Återhämtningshelg!

Efter intensiva veckor med mysiga besök och full fart i skolan så var det läge för en lugn helg. Jag var inbjuden att åka till Olso för att vara med på Rebeckas 40-årsfest och trots att jag så gärna ville så var det bara att inse att det inte funkade denna gång. Ibland är det långt hem även om vi inte är i Afrika! Hoppas att det blir tillfälle att vi ses snart ändå!

I torsdags åkte Lovisa med sin kompis Idela och hennes familj till Spanien. Jag kan erkänna att jag var lite orolig. Jag hade nog tänkt att det skulle dröja sådär 10 år innan hon åkte själv till Spanien med kompisar. Efter tio timmar i bil var hon nog lite övertrött för hon ringde när de hade kommit fram, vid halv 2-tiden på natten och hade hemlängtan. Men sedan har hon haft roliga dagar och kom hem för en liten stund sedan, mycket glad och nöjd. Hon börjar bli stor vår tjej.

Vi andra har tagit det lugnt, tränat, städat och tvättat på lördagen. När det var klart åkte killarna och lämnade en kompis till Jesper som sovit över och jag gick ner och läste vid stranden. Vädret var lite blåsigt men jag älskar vår strand i alla väder och njöt av att dricka en mangojucie, äta en seafoodtoast och läsa en uppsats jag lovat ge respons på.


Idag har vi först varit vid poolen och sedan varit på stranden. Efter att vi under veckan har letat fram och faktiskt använt långbyxor och långärmat (inte Johan såklart) så blev det varmt nu under helgen. Nästa vecka ska det bli upp mot 30 grader igen. Härligt! Jag har inte varit så flitig med kameran den här veckan men den följde med ner på stranden idag i alla fall. På sista bilden köper killarna kastanjer, det luktar godare än det smakar var det gemensamma omdömet från familjen Olsson. Om några veckor är det Kastanjefest på skolan, kanske Marias kastanjer är godare, vi får se!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar