tisdag 4 oktober 2016

Söndagsutflykt!

Söndagen för två veckor sedan var vi på söndagsutflykt till Arrabida. Johan och Jesper hade varit där och klättrat när de gick klättringskurs och hade sett att det låg en fin strand nedanför klättringsstället. Det visade sig vara den stranden som jag så gärna ville åka till efter att Åsa skrivit om den i sin fina blogg Bortugal. Åsa har börjat jobba hos oss två dagar i veckan med Sofia Distansarna i 7-9 vilket är toppen. Jag älskar Åsas sätt att skriva och reflektera över livet här i Portugal. Deras liv skiljer sig från vårt eftersom de bor i en liten by och barnen går i portugisisk skola men det är samtidigt många saker som vi känner igen eller inspireras av. Jag kan verkligen rekommendera er att läsa den!  


Tillbaka till Arrabida. Stranden var verkligen jättefin! 








Vilfred hade sin kompis Enzo med sig. 




Äntligen blev det tillfälle att hyra trampbåt. Urhäftigt tyckte barnen. Jag fick ligga på stranden i lugn och ro så jag tyckte också att det var toppen! 





Efter många timmar på stranden var det svalt nog så vi kunde ta oss an nästa utmaning. 


Det var ett äventyr bara att ta sig ner till klätterstället! 



Jesper är den som klättrar upp och säkrar. 



Rätt högt är det. Det gäller att han fäster säkringen på rätt sätt. 



Sedan var det Lovisas tur. 



Sedan Vilfred. Han har blivit modig och vågar nu också luta sig bak och kunna komma ner. 



Enzo vågade också klättra! Heja, heja! 


Johan gav sig också upp med Jesper som säkrar och jag var extra tyngd. Jag nöjde mig med att klättra den inte helt enkla vägen till och från klättringsstället! 

Det här var absolut en väldigt bra kombo. Sagolikt vacker strand och häftig klättring. Arrabida ligger inte så lång ifrån Setúbal, ca 1 timmes resa från oss och hit kommer vi återvända många gånger!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar